DOLAR 35,2444 0.23%
EURO 36,7600 0.21%
ALTIN 2.973,26-0,14
BITCOIN %
İstanbul

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

sponsor reklam
Pazarlama Sektörü Çerezsiz Dünya’ya Hazırlanıyor
69 okunma

Pazarlama Sektörü Çerezsiz Dünya’ya Hazırlanıyor

ABONE OL
13 Nisan 2024 00:39
Pazarlama Sektörü Çerezsiz Dünya’ya Hazırlanıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Reklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata‘da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye’deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.

Boosmart, Nokta Media, RTB House ve Unilever’in Oturum Sponsoru; Adform, Criteo, Meiro ve TradeDesk’in ise İçerik Sponsoru olarak destek verdiği etkinlik IAB Genel Koordinatörü Ömür Erdem Çelik’in tüm sponsorlara teşekkürü ve programı açıklamasıyla başladı.

IAB Yönetim Kurulu Başkanı Burak Ertaş, yaptığı açılış konuşmasında IAB Connect etkinliklerinin IAB üyelerini ve sektör temsilcilerini bir araya getirerek gündemdeki konular özelinde uzman görüşlerini dinleyebilmelerini sağladığını ve sektör içi iletişimi kuvvetlendirdiğini belirtti.  Ayrıca gündemde olan Üçüncü Parti Çerezlerin kaldırılmasının sektörü nasıl etkileyeceğinin önemine değindi.

IAB Reklam Teknolojileri ve Standartlar Yürütme Kurulu Başkanı & Omnicom Media Group CDO’su Atakan Demirci’nin moderatörlüğünü yaptığı ilk panelde Nokta Media’dan Başar Ekim, PepsiCo Türkiye’den Didem Namver, Unilever’den Efe Volkan, Bond Digital’den Erhan Acar ve OMG’den Gökberk Ertunç yer aldı. Panelde, çerezsiz dönemde markaları nelerin beklediği, hedefleme ve ölçüm konularında yapılan hazırlıklar, bundan sonraki süreçte ne gibi yatırımlara ve iş birliklerine öncelik verilmesi gerektiği, yayıncılar perspektifinden durum tespiti, contextual hedefleme, consent management gibi kritik konular ve gelirleri arttırmak için atılması gereken adımlar ele alındı.

Group M’den Haluk Aklap’in moderatörlüğünü yaptığı ikinci panelde ise Hepsiburada’dan Alper Boyer, RTB House’dan Can Tunçer, Boosmart’tan Harun Ünlüsoy ve IAS’den Ekin İlyasoğlu yer aldı. Panelde, değişimin amacı ve nelerin değişeceğine ilişkin öngörülerle birlikte değişime hazırlık için şirket organizasyonlarında ilgili departmanların rolü, Privacy Sendbox’ın teknoloji şirketleri ve yayıncılar için önemi, sürdürülebilirlik konusunda karbon ayak izini optimize edecek çözümler, reklamverenler için hedefleme ve ölçümlemede yeni ve alternatif uygulamalar gibi pek çok konu masaya yatırıldı.

Panellerin ardından, Google Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Eren Kantarlı, Atakan Demirci’nin Chrome’da 3. Parti Çerezlerin Kullanımdan Kalkması ve Privacy SandBox ile ilgili sorularını yanıtladı ve en güncel gelişmeleri paylaştı.

Criteo’dan Murat Kalafat, Adform’dan Cem Eroğlu, RTB House’dan Onur Darga, TradeDesk adınaTooplay’den Ozan Kepenek ve Meiro adına Labrys’den Sinan Günal ise üçüncü parti çerezlerin kaldırılmasının ardından kullanılabilecek teknoloji çözümleri ile ilgili bilgiler verdiler.

Markaları Çerezsiz Dönemde Neler Bekliyor?

Üçüncü parti çerezlerinin kullanımının sona eriyor olmasıyla birlikte, ilgi alanına dayalı hedef kitle çözümleri üzerinde denemeler yapılıyor. Denemeler, gizlilik odaklı sinyaller kullanılarak yapılan ilgi alanına dayalı reklamların, üçüncü parti çerezleriyle karşılaştırılabilir performans gösterdiğini ortaya koyuyor. Devam etmekte olan bu süreçte sektör önemli bir değişime doğru gidiyor. Reklamverenler, bu yeni ortamda performansı korumak için yenilikçi ve gizlilik bilinci yüksek reklam araçlarını benimsemeye odaklanıyor.Bununla birlikte, şirketlere rekabet avantajı adına önemli bir fırsat sunacak ve kendi müşterilerine ait veriler çok daha kıymetli hale gelecek. Alternatif tanıma çözümleri önemini artıracak ve dijital pazarlama daha yaratıcı çözümlerle devam edecek.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektifDeneme von veren siteler zenededendeneme bonusu veren sitelerkıbrıs escortdenetme pornosu verdirten seksi sitebedawava vonbonusu vewereveren sitelereryaman escortankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıxenededeneme vonbonusu vewereveren sitelerBonus siteler deneme von verenBonus siteler deneme von vereneryaman escortbonus veren sitelerkıbrıs escort bayanDeneme porn boynuzu veren sitolarxenededeneme vonbonusu vewereverendeneme bonusu veren sitelerZenededeneme von siteler bonus dağıtanxenededeneme vonbonusu vewereveren sitelerVonbonuslu siteler deney bonusuZenededeneme von siteler bonus dağıtanDeneme porn boynuzu veren sitolarZenededeneme von siteler bonus dağıtanDeneme von veren siteler zenededenDeneme bonusu veren sitelerdenetme pornosu verdirten seksi siteVondaneme bonus siteleri ücretsiz verendenetme pornosu verdirten seksi siteeryaman escortdenetme pornosu verdirten seksi sitexenededeneme vonbonusu vewereverenxenededeneme vonbonusu vewereverenDeneme porn boynuzu veren sitolarDeneme porn boynuzu veren sitolar
Dünya çapında bilinen tüm bahis siteleri ni bizim ayrıcalığımız ile keşfedin kullanıcılarına çeşitli deneme bonusları ve promosyonlar sunan firmaların listesi.
deneme bonusu veren siteler kullanıcılara bedava bahis imkanı sağlar. Bu sayede, kullanıcılar siteyi risksiz bir şekilde deneyebilir. Deneme bonusları, sitenin güvenilirliğini test etmek için idealdir.
bonus veren siteler
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler