Kaspersky, bu gibi müşterilerin çalışanlarının siber güvenlik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için ödüllü Kaspersky Otomatik Güvenlik Farkındalığı Platformunun (Kaspersky Automated Security Awareness Platform-ASAP) şirket içinde çalışabilen modelini tanıttı. İnternet kullanmadan çalışma olanağına sahip olan platform, şirketlere verileri ve altyapıları üzerinde tam kontrol sunuyor.
Kaspersky’nin BT uzmanları arasında yaptığı bir araştırmaya göre, dünya genelindeki şirketlerin %77’si ve Orta Doğu, Türkiye ve Afrika’daki (META bölgesi) şirketlerin %78’i son iki yılda en az bir siber olay yaşıyor. Bu siber olayların çoğu insan faktöründen kaynaklandı. Şirketlerin, gelecekte olası siber olayları önlemek için almayı düşündükleri önlemler arasında hem BT çalışanları (dünya genelinde %37 ve META bölgesinde %39) hem de BT ile ilgili olmayan diğer departmanların çalışanları (dünya genelinde %31 ve META bölgesinde %29) için özel eğitimlerin uygulanması yer alıyor. Araştırmada, bu oranlar Türkiye için sırasıyla %49 ve %20 olarak ölçülüyor.
Şirketlerdeki personelin siber güvenlik becerilerini geliştirmek için en etkili araçlardan biri olan Kaspersky Otomatik Güvenlik Farkındalık Platformu, 75’ten fazla ülkede 2 milyondan fazla çalışanın siber güvenlik becerilerini geliştiren kuruluşlar tarafından kullanılıyor. Kaspersky’nin müşterileri arasında yaptığı bir ankete göre, ASAP eğitimini tamamlayan kişilerin %85’inden fazlası kullanıcı davranışlarının daha dikkatli ve temkinli hale geldiğini belirtiliyor.
Kaspersky’den Maksimum Gizlilik Sağlayan Yeni Şirket İçi Güvenlik Farkındalık Çözümü
Kaspersky artık ASAP çözümünü şirket içi bir model olarak da sunuyor. Yani doğrudan müşterinin altyapısına kurulabiliyor, müşteri kendi sunucularını kullanıyor ve böylece geliştirici dahil dışarıdan hiç kimse bu çözüme erişemiyor. Bu özellikle fintek, üretim, sağlık ve devlet sektörleri gibi maksimum düzeyde gizlilik gerektiren işletmeler için önemli.
Ayrıca uzaktan çalışma için endüstriyel siber güvenlik ve bilgi güvenliği de dahil olmak üzere tüm önemli siber güvenlik konularını kapsayan bir ASAP çözümü ile Avrupa’daki NIS2 Direktifi gibi düzenleyici yükümlülüklere tabi olan şirketler, üst yönetim de dahil olmak üzere tüm çalışanlarını düzenli olarak siber güvenlik eğitiminden geçirerek yükümlülüklerine daha kolay uyum sağlayabilirler.
Kaspersky’nin dijital okuryazarlığı geliştirmeye yönelik farkındalık çözümü, yapılan değerlendirmelerde düzenli olarak lider konumda yer alıyor. En son 2024 Güvenlik Farkındalığı ve Eğitim Araçları Duygusal Ayak İzi raporunda, Kaspersky Güvenlik Farkındalığı programı %90 Net Duygusal Ayak İzi ile bir kez daha Şampiyon ilan edildi. Yani ürün kullanımı müşterilerde duygusal düzeyde yüksek etki uyandırıyor. Kullanıcılar, ürünün en iyi özellikleri arasında simüle edilmiş saldırıları ve konu genişliğini gösteriyor. Ayrıca BT yönetiminin kolaylığı, beceri geliştirici çözümlerin kullanılabilirliği ve kalitesi en iyi satıcı yetenekleri arasında yer alıyor.
Kaspersky Security Awareness Kıdemli Ürün Pazarlama Müdürü Tatyana Shumaylova, şunları söylüyor: “Dijital okuryazarlık seviyelerinin iyileştirilmesi, kuruluşun büyüklüğü veya faaliyet alanı ne olursa olsun her çalışan için gereklidir. Bir siber güvenlik şirketi olarak, güvenlik konusunda hassas şirketlerde bile çalışanların dijital okuryazarlık öğrenme araçlarına erişebilmelerini sağlıyoruz. Böylece siber tehditleri tanıyabilir ve bunlara karşı koyabilirler. Kaspersky Automated Security Awareness Platform’a yapılan güncellemeler sayesinde, şirket içi sürümde artık bulut sürümüyle aynı işlevselliğe sahipler ve kullanıcılara internet bağlantısı olmadan da eğitim materyallerine erişim sunma avantajı bulabiliyorlar.”
Kaspersky Automated Security Awareness Platform hakkında daha fazla bilgi edinmek için web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
GÜNDEM
22 Aralık 2024SPOR
22 Aralık 2024GÜNDEM
22 Aralık 2024SPOR
22 Aralık 2024SPOR
22 Aralık 2024GÜNDEM
22 Aralık 2024GÜNDEM
22 Aralık 2024